Khoa Đóng Tàu
Bạn có muốn phản ứng với tin nhắn này? Vui lòng đăng ký diễn đàn trong một vài cú nhấp chuột hoặc đăng nhập để tiếp tục.

Hull Construction - Kết cấu thân tàu

Go down

Hull Construction - Kết cấu thân tàu Empty Hull Construction - Kết cấu thân tàu

Bài gửi  Hải Đăng Wed Sep 23, 2009 9:30 am

Hull Construction

Transversally stiffened

This structure is now virtually obsolete and may not be used on hulls greater than 120m in length

Hull Construction - Kết cấu thân tàu Hull1
Hull Construction - Kết cấu thân tàu Hull2

The hull requires a plate floor every 3.05m and a frame every 1m. Hence there are 3 frames for every plate floor. The two frames are attached to the floor angle iron transverse.

For the aft framing of the aft peak tank or the for'd framing of the for'd collision bulkhead the maximum framing pitch is 0.61m. Also for the for'd 0.2l of the ship the maximum spacing of the frame is 700mm (this helps to prevent damage due to slamming).

Underneath the engine seating a plate flooris required every frame.
The keelp plate is made from heavier section of plate and has its ends tapered to allow it to be welded onto the normal hull plating

Duct keel construction for transversely framed hull
Hull Construction - Kết cấu thân tàu Hull3

Longitudinally framed hull (tanker)
Hull Construction - Kết cấu thân tàu Hull4

The longitudinal framing is much better able to resist buckling when the hull is hogging
Hull Construction - Kết cấu thân tàu Hull5
Hull Construction - Kết cấu thân tàu Hull6

Longitudinal framing (Dry Cargo)
Hull Construction - Kết cấu thân tàu Hull7
Hull Construction - Kết cấu thân tàu Hull8
Hull Construction - Kết cấu thân tàu Hull9
Hull Construction - Kết cấu thân tàu Hull10



SOURCE: http://www.marineengineering.org.uk/
Hải Đăng
Hải Đăng

Tổng số bài gửi : 47
Reputation : -2
Join date : 20/05/2009

Về Đầu Trang Go down

Về Đầu Trang

- Similar topics

 
Permissions in this forum:
Bạn không có quyền trả lời bài viết